2 listopada 2019

ABC wyrejestrowania samochodu

ABC wyrejestrowania samochodu

Co należy wiedzieć wyrejestrować samochód? W jakich sytuacjach jest to możliwe? Jakie dokumenty trzeba przynieść ze sobą do DMV?

Kiedy można wyrejestrować samochód?

Zgodnie z art. 79 „Prawo o ruchu drogowym” Prawo wyrejestrować pojazd jest przedmiotem następujących czynności:

  • Przekazanie pojazdu do przedsiębiorcy prowadzącego stację demontażu lub przedsiębiorcy recepcję, która eksploatuje pojazd na podstawie zaświadczenia o demontażu pojazdu, który akapit. O w artykule 2, pkt 24. Artykuł 2 lub 1 punkt. 33 par. 3 ustawy z dnia 20 stycznia 2005 r recykling pojazdów pod koniec życia, lub równoważnego dokumentu wydanego w innym państwie;
  • kradzieży pojazdu, jeżeli jego właściciel złożył stosowne oświadczenie w ramach ostrzeżenie o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań;
  • wywozu pojazdu z kraju, w którym pojazd jest zarejestrowany za granicą lub wyeliminowane za granicą;
  • zniszczenie (złom) pojazdu za granicą;
  • udokumentowane stałe i całkowitej utraty posiadania pojazdu bez zmiany własności;
  • niepełne przekazanie pojazdu do demontażu stacji lider biznesu lub przedsiębiorcy, który działa zbierania pojazdów, na podstawie zaświadczenia o przyjęciu niekompletnego pojazdu artykułu. 25 par. 1 albo wyrobu. 33 par. 3 ustawy z dnia 20 stycznia 2005

Jakie dokumenty zabrać na DMV?

Wyrejestrowanie powinno być wykonane w wydziale komunikacji, gdzie powinien mieć:

  • Wypełniony wniosek o wyrejestrowanie samochodu,
  • karta rejestracyjna
  • Karta pojazdu - jeżeli była wydana,
  • Dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia odpowiedzialności
  • dowód uiszczenia opłaty skarbowej za decyzję o unieważnieniu rejestracji samochodu.

Nie zapomnij karty płyty identyfikacji i rejestracji. Jest oczywiste, że przykład. W przypadku kradzieży samochodu mają talerze.

Co trzeba wiedzieć?

W zależności od przyczyny unieważnienia rejestracji, DMV musi także przedstawić dokumenty, certyfikaty i deklaracje. Co?

  • W przypadku likwidacji - certyfikatu zezłomowaniu, który będzie uwalniał stację demontażu pojazdu.
  • W przypadku kradzieży - zaświadczenie potwierdzające zgłoszenie o kradzieży na policję i oświadczenie o kradzieży lub decyzji prokuratora o zawieszeniu śledztwa.
  • W przypadku wywozu z kraju samochodu - świadectwa rejestracji w innym kraju lub kserokopii nowy dokument rejestracyjny przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego.
  • W przypadku odwołania - zaświadczenie o demontażu pojazdów zezłomowaniu polskie stacje jeżeli zdarzenie miało miejsce w Polsce lub świadectwo złomowania zagraniczne stacje demontażu przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego pojazdów jeśli zasób został w za granicą.
  • W przypadku trwałej utraty udokumentowany i kompletnego pojazdu - oświadczenie o utracie samochodu. Ponadto, należy uiścić opłatę na rzecz gminy do wykonywania zadań w utrzymaniu porządku i czystości.
  • W przypadku składowaniu samochodu niekompletne - zaświadczenie stacji demontażu pojazdu akceptacji niekompletnego pojazdu.

W każdym z przypadków opłaty skarbowej za decyzję o wyrejestrowanie samochodu wynosi 10 zł.

Uwagi: Wpis może zawierać nieaktualne dane.